دوازدهمین نمایشگاه امپکس، دوم تا پنجم بهمنماه با حمایت همه تشکلهای عضو ستاد امپکس در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود.
بهگزارش پایگاه خبری اسومس، رسول شجری، رییس ستاد برگزاری نمایشگاه امپکس با بیان این مطلب در نشست خبری با رسانههای تخصصی صنعت چرم و کفش گفت: “با توجه به برگزارنشدن برخی نمایشگاهها بهویژه نمایشگاه امپکس در شرایط پس از جنگ، درخواست برگزاری نمایشگاه امپکس را در ماههای اول پاییز داشتیم اما متاسفانه شرکت نمایشگاههای بینالمللی زمان برگزاری نمایشگاه امپکس را در تایخ گفتهشده اعلام گرد و اگر امپکس در این تاریخ برگزار نشود از تقویم نمایشگاهها حذف خواهد شد.”
او با بیان این که شرایطی است که باید دست بهدست هم بدهیم تا امپکس قدرتمند و آبرومند برگزار شود، گفت: “با توافقی که با شرکت شهرکهای صنعتی انجام شده، این شرکت بخشی از هزینههای واحدهای تولیدی شرکتکننده در نمایشگاه امپکس را پرداخت خواهد کرد.”
احمد شیعه، رییس اتحادیه کفاشان دستدوز تهران، با بیان این که دلیل برگزاری نمایشگاهها برای حضور برندها و معرفی محصولات جدید است، گفت: “نمایشگاه امپکس، نمایشگاه فروش نیست.”
او با اشاره به این که همدلی و همراهی اولویت اول اتحادیه کفاشان دستدوز است، گفت: “لازم است از جامعه صنعت کفش ایران برای همراهی با برگزاری امپکس و انتشار اخبار نمایشگاه امپکس تشکر کنم.”
شیعه با یادآوری برگزاری چند نمایشگاه پشت سر هم در پاییز و زمستان، گفت: “ما هیچ مشکل و زاویهای با برگزاری نمایشگاه ایرانشوز در شهر آفتاب نداریم و آقای شعبانزاده هم نهتنها مشکلی با امپکس ندارند بلکه اعلام کردهاند در نمایشگاه امپکس شرکت میکنند.”
مهرشاد صدیقی، مجری نمایشگاه دوازدهم امپکس نیز با بیان این که هدف ما حضور برندها و همچنین حضور هیاتهای تجاری داخلی و خارجی در نمایشگاه امپکس است، گفت: “به دلیل وجود ۲۰ نمایشگاه بیرون از تقویم نمایشگاهی در پیامد شرایط جنگ تحمیلی، دو نمایشگاه تلکامپ و خانه مدرن همزمان با امپکس برگزار میشوند از همین رو سالن خلیج فارس به امپکس اختصاص یافته و نمایشگاه در شش هزار متر مربع برگزار میشود اما قول دادهاند در صورت لزوم فضای بیشتری به نمایشگاه اختصاص دهند.”
محمد مانیان، نائبرییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش تهران نیز با اشاره به پیشینه ۱۴ دوره برگزاری امپکس گفت: “امپکس امروز یک فرهنگ شده و بهعنوان یک برند شناخته میشود. بسیاری از برندهای امروز صنعت کفش، با حضور در دورههای اول امپکس برند شدند و واحدهای صنفی و صنعتی با هدف برندینگ باید در نمایشگاه حاضر شوند با همت هندیگر تمدن صنعت کفش را ارتقا دهیم.”
مهدی عبدالهی، بازرس جامعه صنعت کفش ایران و مسئول جانمایی غرفههای در نمایشگاه امپکس گفت: “با توجه به این که فضای نمایسگاه به سالن ۴۴ محدود شده و ثبتنامهای جدید نیز داشتهایم، واحدهایی که در سالن ۴۱ ثبتنام کرده بودند در صورتی که ثبتنامشان را لغو نکرده باشند در اولویت جانمایی قرار دارند.”محمد مانیان، نائبرییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش تهران نیز با اشاره به پیشینه ۱۴ دوره برگزاری امپکس گفت: “امپکس امروز یک فرهنگ شده و بهعنوان یک برند شناخته میشود. بسیاری از برندهای امروز صنعت کفش، با حضور در دورههای اول امپکس برند شدند و واحدهای صنفی و صنعتی با هدف برندینگ باید در نمایشگاه حاضر شوند با همت هندیگر تمدن صنعت کفش را ارتقا دهیم.”
مهدی عبدالهی، بازرس جامعه صنعت کفش ایران و مسئول جانمایی غرفههای در نمایشگاه امپکس گفت: “با توجه به این که فضای نمایسگاه به سالن ۴۴ محدود شده و ثبتنامهای جدید نیز داشتهایم، واحدهایی که در سالن ۴۱ ثبتنام کرده بودند در صورتی که ثبتنامشان را لغو نکرده باشند در اولویت جانمایی قرار دارند.”
کاوه آذری، عضو علیالبدل هیاتمدیره جامعه صنعت کفش ایران و عضو ستاد امپکس گفت: “هدف امپکس در دوره اول معرفی واحدها و برندسازی آنها بود و خوشبختانه در این ۱۴ دوره به هدف خود رسیده و پله ترقی برای واحدها و برندها بوده است. برخی نمایشگاهها برای فروش برگزار میشود و باید فرهنگ نمایشگاهداری را تغییر بدهیم.”
زهرا فرهادی، رییس اتحادیه کفش بهارستان نیز بر حضور واحدهای کفش بهارستان و تقویت امپکس تاکید کرد.
باقر خاکسار پیشکسوت صنف و صنعت کفش اسلامشهر نیز با تاکید بر اهمیت نمایشگاه امپکس و اثرگذاری آن، از حمایت اتحادیه کفش اسلامشهر و حضور برندهای کفش ورزشی در امپکس دوازدهم خبر داد.
مهران سلیمانخان، عضو هیاتمدیره اتحادیه فروشنگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش تهران با بیان این که حضور در نمایشگاه را باید یک کار تبلیغی درازمدت ببینیم، گفت: “امپکس محل نمایش بهترین تولیدات برندهای کفش ایران است و جای کالای بیکیفیت نیست. امپکس نمایشگاه فروش نیست و باید آن را به عنوان برنامه بلندمدت برندسازی بشناسیم.”
علیاکبر اخوت، نائبرییس جامعه صنعت کفش ایران با تاکید بر این که هر کاری از دستمان برمیآید باید برای برگزاری قدرتمند و با کیفیت امپکس انجام دهیم، گفت: “حضور هفت تشکل در ستاد امپکس، اساس قدرت و پشتیباینی از نمایشگاه امپکس است.”
او گفت: “نمایشگاه جای دید و بازدید نیست. نمایشگاه یک محل اقتصادی و محل داد و ستد است. در همه جای دنیا، شرکتکنندگان برای فروش و دادوستد به نمایشگاه میآیند و باید در کنار تبلیغ و برندسازی، برایشان آورده اقتصادی داشته باشد.”
داود امیراحمدی، دبیر جامعه صنعت کفش ایران با تاکید بر لزوم برگزاری قدرتمند اپکس گفت: “اگر پیش از شروع حرکتی، انتقادی مطرح میشود برای قدرتبخشیدن به آن حرکت است اما وقتی حرکتی آغاز میشود هنه باید همراه و پشتیبان آن حرکت باشیم تا با قدرت پیش برود.”
او افزود: “نمایشگاه باید برای نسلهای جوان هم دلبستگی به صنعت کفش ایجاد کند و پای آنها را به صنعت و تولید باز کند.”
امیراحمدی تصریح کرد: “برای نمایشگاه سال آینده باید دور هم بنشینیم برای کار بلندمدت برنامهریزی درست داشته باشیم تا نمایشگاه سال آینده بر اساس خرد جمعی و زمانبندی دزست برنامهریزیشده شکل بگیرد.”